RODO
Polityka prywatności
RODO
Polityka prywatności
1. Informacje ogólne
- Niniejsza Polityka prywatności dotyczy serwisu internetowego prowadzonego pod domeną www.ubezpieczeniatarnow.pl (zwanego dalej „Serwisem”).
- Operatorem serwisu oraz administratorem danych osobowych jest Ewa Augustyn prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Agencja Ubezpieczeniowo-Finansowa “AUGUSTYN” z siedzibą w Lubczy 494 (33-162), REGON: 850504828, NIP: 873-170-16-90, tel. 14 655 20 39, adres e-mail: augustyn@ubezpieczeniatarnow.pl (zwana dalej “Administratorem”).
- Celem Polityki jest określenie zasad, sposobu przetwarzania oraz wykorzystywania danych i informacji pochodzących od użytkowników Serwisu.
- Dane osobowe zbierane za pośrednictwem Serwisu są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO.
2. Źródło pozyskania danych osobowych
- Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, który korzysta z formularza kontaktowego, w tym imię, nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Serwis zapisuje również informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
- Podczas wizyty użytkownika w Serwisie automatycznie zbierane są dane dotyczące wizyty użytkownika, np. adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego. Informacje te nie są zestawiane z żadnymi innymi danymi osobowymi poszczególnych użytkowników.
- Serwis korzysta z danych zawartych w plikach cookies, czyli niewielkich plikach tekstowych wysyłanych na urządzenie użytkownika odwiedzającego strony Serwisu.
3. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
- Dane osobowe użytkowników Serwisu są przetwarzane przez Administratora wyłącznie w sytuacjach określonych w art. 6 ust. 1 RODO, w tym w szczególności:
- w sytuacji, w której użytkownik wypełnił dostępny w Serwisie formularz kontaktowy, podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na prowadzeniu działań związanych z charakterem świadczonych usług (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- w przypadku wyrażenia przez użytkownika Serwisu zainteresowania ofertą Administratora lub w celu obsługi zawartej już umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- w przypadku skierowania do Administratora za pośrednictwem poczty e-mail lub w tradycyjnej formie korespondencji, dane osobowe zawarte w tej korespondencji są przetwarzane w celu komunikacji z użytkownikiem Serwisu i rozwiązania sprawy, z jaką zwrócił się do Administratora. Podstawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- w przypadku kontaktu telefonicznego Administrator może żądać podania dodatkowych danych osobowych niezbędnych do obsługi zapytania, z jakim zwrócono się do niego. Podstawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celu ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora
(art. 6 ust. 1 lit. f RODO), - w celach marketingowych poprzez przesyłanie informacji handlowych w zakresie usług świadczonych przez Administratora, tylko w przypadku kiedy użytkownik Serwisu wyraził odrębną zgodę na marketing elektroniczny i/lub telefoniczny (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
- w sytuacji, kiedy przetwarzanie danych osobowych użytkownika Serwisu jest niezbędne do ochrony jego żywotnych interesów lub żywotnych interesów innej osoby (art. 6 ust. 1 lit. d RODO).
- Informacje zbierane w sposób automatyczny wykorzystywane są w celu administrowania Serwisem i zabezpieczeniami oraz do celów analiz statystycznych.
- Pliki cookies wykorzystywane są w celu tworzenia statystyk i dostosowania zawartości Serwisu do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania z Serwisu.
4. Odbiorcy danych osobowych
- Odbiorcami danych osobowych są:
- upoważniony do tego personel Administratora,
- podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora dla wypełnienia celów, dla jakich dane te są zbierane, w szczególności podmioty dostarczające rozwiązania IT oraz świadczące usługi IT i wsparcia technicznego (podmioty te mają dostęp do danych osobowych tylko w zakresie niezbędnym do realizacji spoczywających na nich zadań),
- organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Dane osobowe nie są przekazywane do krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych, oznacza to, że nie są przesyłane poza teren Unii Europejskiej.
5. Okres przetwarzania danych osobowych
Okres przetwarzania danych jest związany z celami i podstawami ich przetwarzania, w związku z czym:
- dane przetwarzane na podstawie wymogów ustawowych będą przetwarzane przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych,
- dane przetwarzane w celu zawarcia i realizacji umowy będą przetwarzane przez okres niezbędny do jej realizacji i rozliczenia, co może być w stosownych wypadkach przedłużone o okres przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych,
- dane przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora będą przetwarzane do czasu skutecznego złożenia sprzeciwu lub ustania tego interesu, np. dane przetwarzane w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będą przetwarzane przez czas równy okresowi przedawnienia tych roszczeń,
- dane przetwarzane na podstawie zgody będą przetwarzane do momentu cofnięcia zgody.
6. Przysługujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
- Użytkownik, którego dane są przetwarzane przez Administratora, posiada następujące prawa:
- prawo dostępu do danych,
- prawo do sprostowania danych,
- prawo do usunięcia danych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Informacja o plikach cookies
- Serwis korzysta z plików cookies.
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
- W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.
- Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies, możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
- Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA).
8. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?
- Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www.
- W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami: